vanWerdeFlorida2015.reismee.nl

Vrijdag visdag!

Spannend wakker worden deze morgen, want wat zou het weer vandaag gaan doen. Onze huiseigenaar Dave maakt zich wel een beetje zorgen om Erika, de hurricane die onderweg is van de Dominicaanse republiek en momenteel op koers ligt om naar Florida te komen. Uiteraard kan er nog wel het een en ander veranderen, want eerder deze vakantie had men het veel over Danny, maar die is ver afgezwakt. Erika wordt zondagavond verwacht, maar dan zijn wij alweer in Nederland. Wij zijn nieuwsgierig naar het weer an vandaag.

De planning is om rond 13.00 uur te vertrekken, want dan is het tij gunstig en komt de vis vanuit de kanalen weer de grote rivier op. Als we om 12.30 klaar zijn, dwz spullen liggen klaar en de koelbox ligt vol ijs, moeten we even wachten want er komt een kennis iets aan het dak doen. Jordy besluit vast te gaan vissen Hierachter de villa . Papa stapt in de boot, maar dit gaat niet helemaal goed, hij zakt door zijn knie en het knakt zo hard dat Jordy het kon horen. Hij kan er even niet meer op staan, en zelfs buigen wil niet meer. Eigenlijk ook zijn eigen schuld, want dan moet hij maar een knieband omdoen. Omdat uit de boot klimmen wat moeilijk gaat, gaat papa even zitten, waar bij toeval de knie een tweede keer knakt en hij wel weer wil buigen.. Ook kan er weer op gesteund worden gelukkig. Na de vakantie toch maar even naar laten kijken dan.

Jordy is inmiddels weer volop vissen aan het vangen, Na eerst een paar kleinere Mangrove snappers, worden er daarna nog enkele grotere gevangen. De huiseigenaar Dave is er wel blij mee, hij houdt wel van dit soort vissen. We vangen goed en Dave stelt voor om hier te blijven vangen, want de een na de ander wordt uit water getrokken. Dat willen wij niet, want wij wilen ook nog graag even met de boot weg haha, dit was verder ook geen enkel probleem

Wij kopen nog wat extra garnalen bij een winkel midden op de rivier en gaan uiteindelijk vissen bij het stuk kanaal waar we vorig jaar ook vaak hebben gevaren . Ondanks enige aanbeten lukt het ons niet om iets te vangen.... Omdat er storm is voorspeld, maken we het niet al te laat, want we willen voor de storm thuis zijn. Halverwege moeten we echter onze snelheid fors minderen, want de rivier wordt wilder en de golven hebben witte koppen en het begint ook harder te waaien. Toch zijn we voor de echte storm weer terug bij de villa. Leuk is ook nog dat we vandaag tijdens de boottocht dolfijnen en een Manatee hebben gezien.

De plek die eerder vandaag zo succesvol was, is helaas geen vis meer te bekennen. We verschuiven onze stek naar een andere kant van het kanaal. Naast ons staat namelijk geen huis, want dat is het einde van een kanaal, waardoor we op meerdere plaatsen kunnen vissen zonder iemand tot last te zijn. een goede keuze want ze beginnen weer te bijten. We vangen er nog een stuk of 10, waarvan er enkele te klein zijn, maar er nog altijd 5 van een redelijk tot groot formaat. Zelfs Dave is verbaasd, dat dit formaat gewoon acher zijn huis rondzwemt.

We sluiten de avond af door nog 1x te gaan eten bij de Five Guys. Morgen om 16.00u plaatselijke tijd zullen we terug vliegen. Morgenvroeg eens even kiijken hoe we de nieuwe shirtjes en schoen in de koffers gaan krijgen. Maar alles komt goed en we bereiden ons langzaam voor op de terugkeer naar the Netherlands!

grts Jimmy & Jordy

Ilse

Dat die storm nog maar ff wegblijft!
Fijne laatste dag samen en goede terugreis!
Knuf aan Jordy

Opa en oma Sjors

Hoe mannen
Wij hopen dat jullie een goede vlucht naar huis hebben.we zijn blij dat jullie een hele fijne vakantie hebben gehad maar zijn erg blij als we jullie weer zien.