vanWerdeFlorida2015.reismee.nl

Universal Studio's & Island of Adventures

Om zeven uur gaat de wekker, we pakken onze koffers, eten een broodje en checken uit. Wij vertrekken deze morgen vroeg naar het Loews Pacific Hotel, nog geen 5 minuten hier vandaan. Wij verblijven hier een nachtje zodat wij twee dagen gebruik kunnen maken van de expresspassen in de parken, zodat we de langere wachtrijen kunnen omzeilen. Wij kunnen al om 8.00u inchecken en onze koffers geven we af bij de lugage service, waarna we met de boottaxi van het hotel richting de parken gaan.

Zoals elk jaar worden we door en door nat in de waterattracties. wij genieten van de mensen die bij ons in de boot stappen bij de popey attractie. Zij weten niet wat hen te wachten staat, en zij worden net als ons zeiknat.

De twee dagen in de parken lijken erg op elkaar, en we genieten volop. De Mummy's, Transformers & Spiderman zijn toch wel favoriet en worden tientallen keren gedaan deze dagen. Wij vragen regelmatig of we first row kunnen zitten, voorop zie je toch het meeste. En doen we ons best om zo maf mogelijk op de foto te gaan en moeten dan ook erg lachen als we weer bij de schermen met foto's voorbij lopen. Meerdere mensen moeten erg lachen om onze foto's en er worden zelfs foto's van genomen. Ook de ijszaak op de Universal Citywalk kunnen we blindelings vinden. Wij eten deze twee dagen voor 30 dollar aan yoghert ijs weg.....

Wij verlaten de parken elke middag voor een uurtje of twee om de accu weer op te laden zodat wij het tot het einde kunnen doortrekken. De eerste avond sluiten we af met de Harry Potter attractie. Hier zijn de express passen niet geldig, echter is er totaal geen wachtrij omdat het park zo gaat sluiten.

De eerste avond levert het park het vuurwerk, maar de tweede avond is onze lieve heer de sfeermaker. Hij leeft zich goed uit en laat he flink knallen. De regen is gelukkig niet meer dan wat motregen en we worden niet heel nat. De momenten dat het wel harder regent blijven we de Mummy attractie achter elkaar doen, ook geen straf. Jammer ishet wel dat we net nu onze camera bij hebben om wat foto's te maken.

Tussendoor verhuizen we de laatste dag in de parken weer over naar ons oude hotel. Bij de kamer hebben we niet zo'n geluk en al snel werkt de kamerpas niet meer. Omdat papa ook niet helemaal tevreden is met de kamer wil hij graag een andere en in de tussentijd gaat Jordy lekker zwemmen. Bij de receptie geeft men aan alleen een andere kamer in dezelfde sectie te hebben. Dat is dan jammer, wij gaan niet in deze sectie en betalen ook niet bij. nadat wij hebben aangegeven dan wel een ander hotel te zoeken, krijgen we wel een kamer die naar onze zin is.

Tevreden duiken we ons bed in, waar we morgen n ieder geval wat langer in blijven liggen.

Groeten onssssss!

Kajakken, en middagje Daytona Beach

Nadat we wakker zijn geworden vandaag, bespreken we de plannen van deze morgen. We besluiten om onze coupon voor het kajakken te gaan gebruiken. We ontbijten in de auto, zodat we lekker op tijd kunnen gaan varen, en er hopelijk nog wat wildlife te spotten val.

Maar het verkeer zit tegen en we rijden de file in, waardoor we pas tegen half tien de camping op rijden waar we de kajaks op kunnen halen. Jeetje wat hebben die Amerikanen grote caravans/ campers.

We melden ons netjes en krijgen de reddingsvesten mee en peddels voor de kajak. Bij de kajaks staat niemand en wij zoeken er zelf 1 uit en weg zijn we, op zoek naar wildlife. Wij zien al direct enkele grote vissen langs de boot zwemmen en ook diverse vogels. Het is erg rustig en volgens de vrouw die ons de peddels mee gaf waren wij de eerste en enigste tot dat moment en genieten we volop van de natuur. We denken enkele keren een alligator te zien, maar telkens blikt dit een drijvende tak te zijn. Wel zien we enkele schildpadden, maar de alligators zullen het wel warm hebben.

Dan zien we iets verder weg iets zwemmen wat veel weg heeft van een alligator. Als we iets dichterbij komen zien we dat het een aardig formaat is. Helaas duikt hij onder water als we dichterbij komen en hebben we geen foto kunnen maken, we wachten nog even of hij zich misschien nog laat zien, maar hij is helaas weg.

Na een uurtje besluiten we te keren en zijn we blij dat we in iede geval een alligator gespot hebben en genieten we van de rustige omgeving en de geluiden die de dieren om ons heen maken, hetlijkt wel of we midden in het oerwoud varen. Door een klein foutje van de stuurman, nemen we de verkeerde route en varen we een doodlopend stuk van de rivier in en moeten we draaien. Kijk daar roept Jordy, en op de kant zit een hele grote alligator, waar we twijfelen of dit wel een echte is zo groot. die moet natuurlijk op de foto en we varen langszaam iets naar de oever en blijven op twee meter afstand van de alligator. Dan ineens heeft de alligator er genoeg van, en met een jump springt hij in het water net langs onze kajak af. Wij verschieten allebei van de snelheid waarmee dit gebeurd, het zijn dus toch niet van die slome dieren zoals we zetot nog toe telkens gezien hebben. Bekomen van de actie, zijn we blij dat we hem gespot hebben. Wij zien hem daarna ook nog onder water liggen, althans de zandwolk in het water die hij daarbij maakt. Wij varen maar weg bij deze ADHD alligator. Voldaan peddelen we terug en leveren we onze spullen in,

wij zitten niet heel ver meer bij de kust vandaan en we besluiten door te rijden naar Daytona Beach. Echt heerlijk om op het laatste moment te bepalen wat gaat doen of waar je zin in hebt. Wel gaan we nog eve de Publix binnen om flesjes water te halen. Naast het water nemen we ook nog een luchtbed mee voor 5 dollar.

Op het strand van Daytona Beach, kun je met je auto het strand oprijden. Dit willen wij uiteraard ook een keer meemaken. We rijden een stukje over het strand en parkeren onze auto. We zien dat er de rode vlag is gehesen, en er staan mooie hoge golven. er zit flink wat power in de golven en ook staat er eenzijwaartse stroming.

Jordy heeft volop plezier in de golven met zijn luchtbed, waarbij hij soms wel 25 meter wordt meegenomenop een golf richting het strand. De weg terug is door de stroming wat lastiger, maar voor ons ook wel weer te doen. Tussendoor gaan we nog even eenslush puppy drinken en daarnaduikt Jordy de zee weer in. Papa gaat even uit de zon zitten, onder de achterklep van de wagen, die als parasol dient. Rond 5 rijden we na een lange dag weer terug naar het hotel.

Het is erg druk op de weg en ook de heuse hoosbui waarin we terecht komen is niet bevorderlijk voor de doorstroming van het verkeer.

Morgen en overmorgen weten we nog niet of er irect wen verhaal zal volgen, omdat we dan twee dagen in de parjen van Universal uithangen, uiteraard hebben wij hier weer ontzettend veel zin!

groeten Harrriee Pottterrrrr

Relaxed dagje

Voor vandaag staan er geen activiteiten gepland, en kunnen we lekker uitslapen. Hoewel door het tijdverschil van 6 uur dit toch nog wel lastig blijft voor ons. Toch lukt het om tot 8.00uur te slapen. Wij gaan ontbijten bij het restaurant naast het hotel, waar je voor 5 dollar kunt genieten van een ontbijtbuffet. Op zich niet slecht, maar wij zullen het wel bij deze ene keer laten.

Omdat het zonnetje lekker schijnt besluiten we om lekker verfrissing te gaan zoeken bij Wet 'n Wild, een waterpark recht tegenover het hotel. Mensen die dit waterpark met de auto bezoeken mogen inderdaad verder lopen naar de ingang, en uiteraard nog 13 dollar parkeergeld besparen. Er staan een aantal glijbanen tussen die kort gezegd niet voor mietjes gemaakt zijn. Maar ook wat rustigere, zoals de discoglijbaan, waar de muziek uit de jaren zeventig luid wordt gedraaid. Nadat we enkele glijbanen hebben gedaan en het al wat drukker wordt in het park, zoeken we verkoeling in de lazy river, en dobberen we wat rondjes op een grote zwemband.

De tijd vliegt voorbij en we besluiten in de middag een bezoek te brengen aan de floridamall, een overdekt shoppingcenter. Deze keer heeft papa geluk en koopt uiteindelijk 2 T-shirts. Tijdens het bezoek aan de Apple store gaat het alarm af in de Mall. Overal beginnen lichten te flitsen en er gaat een alarm af, een geluid wat het sowieso al extra spannend maakt. Het winkelende publiek wordt de winkels uitgeleid. Omdat er verder nergens paniek uitbreekt, lopen we rustig richting de parkeerplaats. Bij de deur zien we dat de regen er met bakken uitkomt en besluiten we onze evacuatie toch maar even uit te stellen, ook omdat het alarm inmiddels gestopt is en alleen de lichtflitsen nog door de Mall flikkeren. Een goede keuze zo blijkt, want ook deze gaan na enkele minuten weer uit.

Onderweg naar het hotel gaan we nog snel even richting de Publix en papa weet er nog wel 1 te vinden zonder de navigatie zegt hij. wij komen wel wat winkels tegen, maar helaas geen Publix. Als later toch maar de hulp wordt ingeroepen van de navigatie blijen we wel wat uit de richting te zoeken, maar worden we soepel naar de supermarkt begeleid.

De avond besluiten we toch weer wat gas terug te nemen, want de voeten willen niet echt meer vooruit. Vanuit de hotelkamer hebben we uitzicht op enkele kermisattracties. Als we nog even naar de mooi verlichte attracties kijken komt er een helicopter aanvliegen. In eerste instantie denken we aan een rondvlucht, maar deze blijft continue rondjes vliegen en schijnt met een zoeklicht naar de grond. Leuk om dit zo live te volgen, zeker als de rondjes zich gaan verplaatsen richting ons hotel. Dan ineens vliegt de helicopter er weer vandoor en vallen onze luikjes dicht.

Grt van ons!

Verhuizen van Miami naar Orlando

Een spannend begin van de dag vandaag. Gisteren na ons bezoek aan Ocean Drive is het namelijk erg hard gaan regenen en we zijn benieuwd wat weer deze morgen doet. We moeten vroeg uit de veren, want deze morgen staat een tocht met een Segway op het programma.

Gelukkig ziet er goed uit en om 8.00u melden wij ons bij de firma Bike & Roll in Miami, een paar minuten bij ons hotel vandaan. Wij krijgen een korte instructie en mogen dan even kijken of we het kunnen. Het duurt niet heel lang voor we het onder de knie hebben en de tocht kan beginnen.

Wij rijden met een klein groepje van 5 personen inclusief gids, die ook nog de nodige informatie geeft tijdens de toer. Helaas is er van deze informatie niet heel veel blijven hangen, we hebben uiteraard wel mooie plekken gezien, maar het Segwayen gewoon helemaal te gek is. Bij de tweede stop draaien we net als professional rondjes met een arm aan het stuur. Er worden ook enkele foto's geknipt, maar die staan op mijn fototoestel en die hebben jullie nog te goed. Complimenten voor Jordy van de gids, omdat hij als zelfs bij het opstappen als enigste geen hulp nodig had. tijdens de toer wordt ook nog gestopt bij een Cubaans tentje, waar we een origineel bakje Cubaanse koffie krijgen, een soort espresso. Dit was wederom een geweldige ervaring, zeker voor herhaling vatbaar!

Dan is het tijd geworden om onze koffers te pakken en ons te verplaatsen naar Orlando. Wel een lange rit, van zo'n 360 km. Jordy heeft het beter bekeken en slaapt er bijna 200 km van. Maar het verkeer rijdt goed door, en met de cruisecontrol aan is het vrij makkelijk rijden.

in Orlando hebben wij een vrij basic hotel. Maar met een goede beoordeling op booking.com hebben we de gok toch genomen, ook mede door zijn centrale ligging. De kamer ziet er top uit, en is volledig ingericht met koelkast en magnetron. Op 2 minuten lopen ligt een waterpark, waar we onbeperkt gebruik van kunnen maken.

We nemen even de tijd om wat bij te komen van de lange reis, maar besluiten toch nog even te gaan shoppen. Tot vandaag is er de acte back to school, waarbij op sommige producten geen Tax betaald zou worden. Ondanks papa zijn uiterste best doet, vind hij niet iets wat hij graag zou willen. Het eerste mooie shirt dat Jordy ziet is er helaas niet in zijn maat, maar dat weet hij daarna ruimschoots goed te maken.

Zo scoort hij o.a. een paar nieuwe Jordans in de Nike store, een sweater bij GAP en een tweede T-shirt van Calvin Klein.

Omdat het inmiddels al later is besluiten we te gaan eten bij de Golden Coral. Ondanks het een eetschuur is smaakt het ons weer geweldig. Voor morgen staat er even niets op het programma en gaan we proberen uit te slapen.

groeten uit Orlando!

Jimmy & Jordy

Jet Boat Miami, South Beach & Ocean Drive

Na een fijne nacht, ieder een eigen tweepersoonsbed, beginnen we de dag met een ontbijtje. Lekkere wafels, pancakes en bacon met een glaasje appelsap. Om 8.30u vertrekken we naar Miami Downtown, waar we via Groupon een 2 tickets hebben gekocht voor een ritje met de powerboat. Onderweg gaan we nog snel even naar de Wallmart om wat drinken in te slaan. Ook zien we nog een shirt voor 5 euro dat ook mee naar Holland komt.

Als we eindelijk onderweg zijn, begint het aardig donker te worden en snel begint het hard te regenen en onweren. Wij zagen tijdens het ontbijt op de tv dat er geen mooi weer voorspeld zou zijn. Dit kunnen wij niet gebruiken, en het verkeer rijd voor geen meter. Gelukkig zijn we op tijd en is het inmiddels droog geworden, en horen we dat de boottochet doorgaat.

Wij worden gewaarschuwd dat we hoe dan ook nat gaan worden. Als we zijn ingedeeld komen de laatste 2 aan, een vader met een klein manneke. Zij zullen achter elkaar moeten zitten, maar wij hebben ons opgeofferd. Kunnen we allebei aan de zijkant zitten en krijgen we een video van de tocht doorgestuurd over de mail. Het geluid van de boot verraadt de zware motor die er in licht. De kapitein heeft er zin in, want al snel zitten we op volle snelheid. Als er een vuist de lucht ingaat, betekend dit stevig vasthouden en gooit de kapitein de boot om. Dit gaat zo hard dat dit telkens wordt vervolgt door een grote plens water die over de boot heen gaat en iedereen is dan ok al vrij snel zeiknat. Dit was eer een geweldig avontuur en onze magen beginnen te knorren.

Dichtbij zit een Burger Kng , waar we te voet naar toe.kunnen. Aangekomen bij de Burger King herkennen we deze van en aantal jaren geleden. Het ziet er inmiddels allemaal wat netter uit en de vreemde mensen lijken verdwenen. Als we naar buiten lopen, moet Jordy hard lachen. Een stukje verder doet een zwerver zijn behoefte midden op straat, waarna hij zij vinger afveegt aan de muur. Wij moeten die kant uit, maar lopen een stukje om, terwijl we zien dat de man ook bij de Burger King binnen gaat, waarschijnlijk nog wat servetjes halen,,,,,

Wij rijden door naar South Beach om te kijken of we al in ons hotel terecht kunnen. We hebben geluk, de kamer is klaar en we krijgen een parkeerkaart, wat hier al snel enkele dollars scheelt in vergelijk met een parkeergarage. Hotel en de kamers zien er geweldig mooi en fris uit.

Het weer is sinds de boottocht ook mooi gebleven en we besluiten nog even te gaan zwemmen in de zee. Jordy vermaakt zich met zijn luchtbedje, en papa..., ach die vermaakt zich ook wel.

Nadat we zijn opgefrist maken we nog een klein rondje via de Lincoln Road (winkelstraat), naar restaurant Five Guys en sluiten we de ronde af op de Ocean Drive. Op de Ocean Drive rijden tussen de normale auto's enkele zeer mooie auto's, ook hangt er een zeer gezellige sfeer. Een echte baketbalfan zou waarschijnlijk blij zijn geweest, maar helaas zouden wij niet weten welke basketballer wij op de oceandrive zijn tegengekomen.hij was overigens wel weer met een hele mooie gepimpte auto.

Wat wel opvalt is het hoge aantal daklozen wat links en rechts ligt te slapen op de grond.

Voor nu gaan we weer rusten, want morgen een nieuwe dag met wederom een leuke activiteit!

Trusten van ons!

Dag van de aangepaste planning

Een heerlijk begin van de dag, wij bakken heerlijke pancakes voor ons ontbijt. Een goede bodem, want er staat een kano activiteit op de planning deze morgen. We kanoën deze morgen een stuk langs de kust, richting mangroves. Voor de zekerheid nemen wij een lunchpakketje mee, bestaande uit 2 flessen water en een zak chips.

Ondanks dat het kanoën erg leuk , en ook inspannend is, zien we helaas niet de wildlife die er volgens de verhalen wel zou moeten zitten. als we de lunche op hebben besluiten we weer terug te keren naar "onze boot". Jordy heeft gelukkig zijn scherpe ogen meegenomen want er is even twijfel waar we ook weer naar toe moeten. Al met al zijn we toch een dikke twee uur onderweg geweest.

Tijdens de lunche hebben we de knoop doorgehakt dat we onze laatste nacht in de boot, elders door willen brengen, mits we een kamer gevonden konden krijgen. De boot was een hele leuke ervaring, met mooie zonsondergangen in een prachtige omgeving. Maar heeft het ook enkele beperkingen voor ons. Zo hebben we toch wel allebei de behoefte aan iets meer bewegingsruimte en zou een heerlijk bed toch ook wel welkom zijn. We wisten dat het op kamperen zou lijken, en voor zover is het ook absoluut niet tegengevallen. Maar vanavond zijn we weer terug in Florida City, waar we al 2keer eerder hebben geslapen. Bijkomend voordeel is dat we morgen ook een kleinere afstand af hoeven leggen en daardoor iets langer kunnen ontbijten. Want we weten dat dit hier geweldig is!

Nadat we afscheid hebben genomen van de eigenaren vertrekken we richting het hotel, waar we onderweg stoppen bij Morada Bay. een mooi stukje strand wat we nog even wilde bekijken. Het ziet er ech geweldig uit.

Nadat we zijn ingecheckt bij het hotel en het zwembad getest hebben gaan we nog even naar de outlets kijken of er nog wat interessants te halen is. Het is momenteel de back to school actie, waardoor je bij diverse producten geen tax betaald. De oogst is uiteindelijk 1 mooi T-shirt Voor Jordy wat we vinden bij Calvin Klein.

We twijfelen om naar de Golden Coral te gaan, maar gaan toch maar voor een Big Mac Plain Menu, aangevuld met een heerlijk zelf getapt yoghert ijsje bij My Yogurt Bliss, welke eerder deze week nog gesloten was.

De rest van de avond houden we ons rustig, en wordt de accu opgeladen voor een adrenaline trip, welke morgenochtend de planning zal staat.

groetjes uit een heerlijk bedje

Snorkelavontuur keys

Deze morgen lijken we al meer in ons Amerikaanse ritme te gaan komen. Jimmy slaapt tot 7.00u en Jordy plakt er nog een uurtje aan vast. we eten een broodje als ontbijt, aan het water. Ook de vissen die talrijk aanwezig zijn, loeren op het volgende stukje brood.

Rond 9.00 uur zijn we onderweg naar Robbie's, waar we willen kijken of we mee kunnen op een snorkeltour. Er gaan deze dag nog twee tochten, echter wordt er wel gewaarschuwd voor een gevaarlijk jellyfish, welke kunnen steken als een mosquito. Hier hebben we geen zin in, en we besluiten een emmertje vis te kopen om de tarpons te voeren. Het blijft spannens, je weet dat ze de vis komen pakken, want ze liggen er klaar voor. Maar welke zal toehappen is de grote vraag, waarbij je toch even je vingers natelt als je visje weg is.

Een vriendelijke Amerikaan had gehoord dat men ons vertelde van de jelyfish en hij adviseerde ons naar het John Pennekamp park te gaan op Key Largo. Dit park wordt door de staat onderhouden en is the place to be voor snorkelaars. Wel eindje rijden, maar nemen de gok!

We betalen 9 dollar entree en mogen het park binnenrijden. Het is druk me mensen die net als ons een snorkeltour willen maken. Wij gaan kunnen mee met de eerstvolgende tocht om 12.00 uur. Op de boot krijgen we een korte instructie, waarbij wordt verteld over de aanwezigheid momenteel van jellyfish en hoe er mee om te gaan. Gelukkig hebben we er uiteindelijk niet 1 gezien. Wat we wel zien is een stuk prachtig koraal, met vissen in verschillende groten en de ene nog mooier gekleurd dan de andere. Al met al is het een echte aanrader en zijn we blij dat we de gok hebben genomen.

Na terugkomst bij onze boot gaan we direct nog even de zee in en sluiten we af met sausage worstjes van de bbq, aangevuld met watermeloen. Na een laatste plons, gaan we weer lekker onze kajuit in en gaan we uitrusten voor weer een nieuw avontuur morgen. Hier zullen we uitgerust voor moeten zijn!

Groetjes van ons!

Ook de navigatie heeft last van het warme weer

Wij zijn deze morgen gestart met een heerlijk amerikaans ontbijtje, versgebakken wafels. We hebben een lange rit voor de boeg want we gaan via de Tamiami Trial richting Islamorada.

Als de koelbox is gevuld met ijs, zodat we lekker fris drinken mee kunnen nemen, gaan we onze auto wat meer op laten vallen. Doordat we onze auto telkens snel willen herkennen op parkeerplaatsen, voorzien we de zijspiegels van onze huurauto deze morgen van mooie oranje hoesjes, inclusief Nederlandse leeuw. Voor wat we hopen de enigste in Florida!

Onderweg stoppen we bij het kleine postkantoortje. Wij zijn hier andere jaren al voorbij gekomen, maar nu moet het dan ook een keer vastgelegd worden. Onze navigatie is al even van slag, want we blijken een geplande stop voorbij gereden te zijn. Wij gaan niet terug, want het is heet en we moeten nog een beetje aan de temperaturen wennen.

wel stoppen we bij de indianen om een airboattocht te maken. Wij weten dat er alleen tochten van een half uur worden gedaan doordat de waterstand te laag is. De airboattocht is zoals altijd weer super leuk en we zien veel alligators en vogels. Ook is de captain erg leuk en handig met alligators. Waar hij eerst nog een grote aanraakt en laat zienhoe hard de bek dichtvalt, weet hij bij een volgende stop een babyalligatior uit het water te grijpen, ondanks de aanwezigheid van mamagator.

Volgende stop is in Florida City, waar we een ijsje willen gaan eten. Wij kennen deze zaak nog van vorig jaar en het adres stond nog in onze navigatie. de toeristische route die krijgen van de navigatie is best aardiig. Zo wisten wij niet dat er zoveel fruittelers zaten, en kun je overal shakes en juices krijgen. Wij hebben echter ingezet op een ijsje en slaan deze keer af. Dit afslaan is de navigatie vergeten want de weg die wij moeten nemen is in eerste instantie een mooie verharde weg, maar dit wordt minder en minder als we de weg blijven vervolgen. Gelukkig hebben we een SUV en vormen de laatste plassen ook geen probleem meer. Wij hebben wel een herkenningspunt aan het einde van de weg, want we staan achter de gevangenis, welke ligt bij de alligatorfarm.

De navigatie heeft zich inmiddels hersteld en we parkeren de auto voor de ijscozaak. Helaas blijkt deze gesloten en schuiven we door naar de Mac voor een Mc Flurry,

Het laatste stuk van onze trip vandaag gaat naar Islamorada. Wij hebben hier een slaapplaats op een boot geregeld via Airbnb. De eigenaar is een hele aardige man, en hij leid ons rond over het terrein. De boot is niet erg groot en de deur moet in drie delen in elkaar gezet worden. Maar daarentegen hebben we wel een airco en wifi, inmiddels toch wel behorend bij onze eerste levensbehoeften. De rest van de dag wordt gevuld met kanoën, waar het ontspannen uitloopt op een heuse vader/ zoon wedstrijd, welke overigens onbeslist eindigt daar we om en om aan de leiding gaan. De eigenaar laat ons enkele kreeften en vissen zien die bij het dok zitten. Er zitten een stukje verder zelfs twee verpleegstershaaien. Wij geven aan dat wij het zouden waarderen als hij ons die de komende dagen zou kunnen tonen, want we hebben uiteraard onze snorkelspullen bij! Wordt vervolgd....

Bij de boot zit ook een BBQ, en we besluiten er maar direkt gebruik van te maken. tijdens het eten genieten we van een mooie zonsondergang. Na een laatste plons in zee, gaan we ons afspoelen en gaan we het schip in.

Bebieuwd wat morgen zal brengen!