vanWerdeFlorida2015.reismee.nl

Een aangepast programma

De vooruitzichten zijn helaas niet zo mooi vandaag aangaand het weer. Normaliter regent het hier in in deze periode iedere middag even kort en hevig. Vandaag is er echter regen en onweer voorspelt voor de gehele dag. Wel balen want we willen dolgraag met de boot weg, gaan vissen.

Als we wakker worden blijken deze voorspellingen werkelijkheid te worden, en de regenwolken zijn al te herkennen. Dan maar beginnen met een heerlijk ontbijt, bestaande uit pancakes uit het broodrooster. Ook heeft Dave diverse smaken waarmee we de pancakes kunnen besmeren. vooral de strawberry en de chocolat zijn verrekte lekker!

Na het ontbijt gaan we toch maar even vissen, we hebben ten slot van rekening niet voor niets garnalen gehaald om mee te vissen. We nemen twee hengels mee, alleen papa krijgt de kans niet om in te gooien of Jordy heeft al beet. Het is een catfish, waarvan we weten dat zijn stekels goed giftig zijn. Als deze in je hand pikt dan heb je daar een dikke week last van, als je hem al kunt gebruiken. Uiteindelijk vangen we er samen 7, Jordy 5 en papa 2. Gelukkig heeft Dave de goede spullen en is het onthaken van de catfish a piece of cake.

In de middag gaan we nog even richting de Publix, want vanavond krijgen we Steak van de BBQ met Potatoes (aardappel met schil). Omdat wij niet al zijn vlees op willen eten willen we nog Italian sausage en wat spareribs halen. Toevallig ligt er een Ross winkel naast de Publix en vullen we de koffer nog wat aan. De bedoeling is om rond 16.00u te gaan BBQen, om zo voor de nieuw verwachte regenbui klaar te zijn.

Maar het weer is omgeslagen en het klaart op. We besluiten alleen de sausage te eten en de rest voor later op de avond te bewaren, want we gaan weg met de boot om te vissen. Er worden nog snel wat vers Bait (garnalen) gehaald en we vertrekken.

Dave weet de plekjes schijnbaar en meteen op de eerste stopplaats krijgt papa beet, helaas weet de vis zich van de haak los te maken, omdat er teveel slip op de lijn staat. We besluiten naar een andere plek te varen, omdat het tij net anders staat dan gedacht en de vissen hierdoor schijnbaar al verder de kanalen in zijn gezwommen. Op de nieuwe plek is het opnieuw pappa die als eerste beet heeft, helaas weer een nu iets grotere Catfish. Maar en vis is een vis! Dan is het echter wederom Jordy die onze avond goed maakt, of misschien uiteindelijk wel die van Dave. Nadat er wat bubbels bij zijn dobber zichtbaar zijn, duikt de dobber van Jordy onder. We denken dat dit weer een catfish is, maar als de vis dichter bij de boot komt is deze vis smaller, hoger en langer en heeft een rode buik. Papa vraagt Dave of deze vis giftig is, en Dave antwoord alleen als je gestoken wordt, er vanuit gaande dat het weer een catfish zou zijn. Maar omdat de haak wat dieper zat, toch gevraagd of hij even wilde helpen. Zijn reactie was prachtig, WoW that is not a Catfish, these are jammie! Het bleek een Red Snapper te zijn, schijnbaar een lekkere vis. Jordy is vandaag uitgeroepen tot viskampioen van de villa!

Nadat we terugkomen bij de villa worden de steak, Potatoes en de spareribs bereid op de BBQ en genieten we na van een toch nog mooie dag. We eten bijna onze vingers op bij het eten. Als het weer niet al teveel veranderd zullen we ook morgen nog wen keer met de boot gaan vissen op onze allerlaatste hele dag hier!

Nog leuk om te melden is dat Jordy al de hele vakantie laat merken goed te begrijpen als er iets in het Engels gezegd wordt. de laatste twee dagen beginnen er ook Engelse woorden uit zijn mond te komen. Zo heeft hij zelf Dave bedankt voor de vistrip en gezegd dat hij het nice vond!

grts Fam Fisherman!

Ilse

Gelukkig was het weertje beter geworden!
Jordy is goed bezig, trots op hem!

Serge

Gave trip weer zeg!

Erik en Carly

Gelukkig dat weer omsloeg zodat jullie lekker konden gaan vissen. Papa pas maar op want volgend jaar doet Jordy het woord! Veel succes met vissen morgen en dat jullie maar veel mogen vangen.
Groetjes

Opa en oma Sjors

Hoi VISSERS
Wat een vangst van jullie,hebben jullie de vis van Jordy op de BBQ gedaan?Met wat voor een boot gaan jullie vissen?Morgen nog een fijne laatste vakantie dag.